Alaphelyzet
A kérdező feleségének a benzinkúti tankolás során tévedésből duplán vonták le a fizetendő összeget a bankkártyájáról.
Kérdés
Jó napot, egy olyan problémával kapcsolatban keresem 08.11-én tankoltam egy Kisvárdai MOL benzinkúton a feleségem kártyával fizetett, 33 ezer Ft összegben. Nem is volt probléma, csak a telefonom jelezte hogy 2-szer történt fizetés vagyis 66 ezret fizetünk, mert a pénztárnál első próbálkozásra a gép elvileg nem fogadta el a tranzakciót. Mármint a kiszolgáló szerint, de utólag kiderült, hogy kettő tranzakció történt, és úgye még ott a benzinkúton visszamentünk és kérdeztük, hogy mi a helyzet?
Ők küldtek a bankhoz meg hibáztattak mindenkit, csak ők nem hibásak. A végére a bank kiadott egy igazolást, miszerint 2 szer fizetem ki egy tankolást nagy nehezen írták a molnal egy jegyzőkönyvet, amibe 3 munka napot vállaltak, hogy viszatérítik a pénzem. Letelt a 3 munka nap, és nem történt semmi.
A segítséget kérném, hogy mit tehetek?
Válasz
Ön a leírt eljárás során rendkívül gondosan járt el akkor, amikor beszerezte a Bank igazolását a fizetésről, és jegyzőkönyvet vetetett fel a MOL kútnál, ahol az eset történt. Bár nem írta, de remélhetőleg ezen jegyzőkönyvből Ön is kapott saját példányt.
A benzinkút üzemeltetője a jogszabály szerint 30 napon belül köteles válaszolni az Ön panaszára, amennyiben ez nem történik meg, javaslom, hogy írjon a benzinkút üzemetetőjének hivatalos tértivevényes levelet, illetve amennyiben ez sem vezet eredményre, forduljon az illetékes fogyasztóvédelmi békéltető testülethez, melyről bővebb információt itt talál.
Van lehetősége ezen felül bármely közjegyzőnél fizetési meghagyásos eljárást indítani, melyről bővebb információt itt talál.
Ha az ügyben jogi segítségre van szüksége, forduljon hozzám bizalommal!
