A távellenjegyzés lehetősége egy igazán friss jogintézmény, mely igazodik a modern kor követelményeihez, és számos alkalommal megkönnyítette már az ügyfeleim dolgát, illetve így már nem képezhet akadályt az ügyvédválasztásban a távolság, hiszen az internet segítségével az egész világ elérhető!

Legutóbb a távellenjegyzés segítségével egy jelenleg Shanghai-ban élő ügyfelemmel sikerült egy céges ügyet megoldani, ez esetben határidős, és igen jelentős volt a probléma, és az ügyfél nem tudott hazajönni (illetőleg az nagy költséggel járt volna)

A távellenjegyzésről bővebb tájékoztatás itt található.

Jelen cikkel a gyakran felmerülő kérdésekről, illetve a távellenjegyzés konkrét folyamatáról szeretnék beszélni.

Ha az okirat ellenjegyzése ebben a formában történik, az a gyakorlatban úgy zajlik, hogy előzetesen leegyeztetem az ügyfeleimmel az okirat tartalmát, ekkor minden kérdésére választ kap, mindent alaposan átbeszélünk.

Az átbeszélés után a véglegesített okiratot megküldöm e-mailben (természetesen lehetőség van postai átküldésre is, ha valami miatt az ügyfél nem tud nyomtatni, de ez a megoldás időigényesebb, így eddig nem került rá sor).

Ezt követően a megbeszélt példányszámban az ügyfél aláírja a dokumentumot, majd elpostázza nekem.

Amikor megkaptam az iratokat megbeszélünk egy időpontot, amikor Skype-on beszélünk egymással úgy, hogy kamerán is lássuk egymást.

Mennyi időt vesz igénybe a beszélgetés?

Körülbelül 10 percet.

Mi is történik ezen a beszélgetésen?

Fontos, hogy jól lássam a velem beszélő ügyfelet. Szoktam kérni, hogy jól megvilágított helyre üljön, illetve lehetőség szerint jó minőségű kamerát használjon. Itt az a tapasztalatom, hogy a laptopok beépített kamerái nem mindig adnak felhasználható képet, ilyenkor szoktam kérni, hogy váltsunk át mobiltelefon használatára (a Skype programnak elérhető applikációjára). A mai mobiltelefonok kamerája általában már nagyon jó minőségű képet ad.

Mi van akkor, ha bármi miatt nem megoldható, hogy otthon, nyugodt körülmények közt jelentkezzen be?

Ez sem lehet probléma. Ha a képminőség megfelelő, bárhol le lehet bonyolítani a beszélgetést. Volt olyan távellenjegyzésem, ahol az ügyfél máshogy nem tudta megoldani, és az autójában, a forgalomból kiállva történt a távazonosítás, illetve a távellenjegyzés.

Mi történik konkrétan beszélgetés során? 

Először megkérdezem, hogy hozzájárul-e a távazanosításhoz. Fontos kiemelni, hogy a beszélgetés rögzítésre kerül (természetesen ezt is jelzem előre), és azt nekem meg kell őrizni, hogy utólagosan is igazolható legyen a távellenjegyzés szabályossága.

Ezt követően be kell mutatni a személyi igazolványt és a lakcímkártyát, úgy, hogy azon minden adat látható legyen, majd felolvasni róla a legfontosabb személyes adatokat (név, születési hely és idő, anyja neve, lakcím).

Ezután még egyszer röviden ismertetem az iratot, amire a távellenjegyzés vonatkozik illetve rákérdezek, hogy azt az ügyfél írta-e alá, a kamerába bemutatott okiraton látható aláírás az ő aláírása-e, és hogy megfelel-e az akaratának a benne foglalt nyilatkozat.

Amint ezzel megvagyunk, gyakorlatilag minden készen van a távellenjegyzéshez, tehát én is aláírom, ellenjegyzem az okiratot, ellátom a pecsétemmel és szárazbélyegzővel.

Az elkészült okiratból az ügyfél által kért példányszámot visszapostázom a részére, illetve ha további hivatali ügyintézés szükséges, az iratokat továbbítom a megfelelő hatóság felé.

Fontos számomra, hogy ügyfeleim teljes mértékben átlássák az eljárás menetét, és ezáltal biztonságban érezhessék magukat, ha a távellenjegyzést választják. Emiatt kérem, ha az eljárással kapcsolatban bármilyen további kérdés van, szíveskedjék azt részemre megírni az erre nyitva álló felületen!

ÁLLOK RENDELKEZÉSÉRE

KONZULTÁCIÓ

Konzultációt kezdeményezhet.

ÜZENET

Visszajelzést küldhet az oldalról.

E-MAIL

Hagyományos e-mailt is küldhet.

VÉLEMÉNY

Fontos az ügyfelek véleménye.

Ezt a honlapot dr. Rozgonyi Anna Júlia, a Budapesti Ügyvédi Kamarába 19366 lajstromszámmal bejegyzett, és 36067882 kamarai azonosító számon nyilvántartott ügyvéd tartja fenn, az ügyvédekre vonatkozó jogszabályok és belső szabályzatok szerint, melyek az ügyféljogokra vonatkozó tájékoztatással együtt a Magyar Ügyvédi Kamara honlapján találhatók. Az ügyvédi honlap tartalmára és megjelenésére vonatkozó rendelkezéseket a Magyar Ügyvédi Kamara által megalkotott, az ügyvédi hivatás etikai szabályairól és elvárásairól szóló szabályzat tartalmazza.