Az elmúlt időszakban több alkalommal is sor került arra, hogy az ügyfeleim részére távellenjegyzés szolgáltatást nyújtsak.

Történt ellenjegyzés Kambodzsában, illetve Hollandiában tartózkodó ügyfél részére is, illetve ezen eljárást kérte egy Magyarországon élő hölgy is, akinek nagyon körülményes lett volna elszakadni nemrég született kisgyermekétől.

A távellenjegyzés szolgáltatás  megszokott része az eljárásaimnak, azt mindig felajánlom ügyfeleimnek, ha úgy látom, hogy ezzel megkönnyíteném az ügyintézést. Azért is hasznos ez a lehetőség, hiszen nem korlátozza az ügyvédválasztást a lakóhelyre, hanem akár az ország távolabbi részén élőknek is tudok segíteni bizonyos ügyekben.

A legutóbbi távellenjegyzésem során elektronikus szolgáltatásokat is igénybe vettünk, így elkerülhető volt a hosszas postázási idő kivárása. Tapasztalatom szerint erre akkor van gyakorlati lehetőség, ha közjegyző, illetve bíróság előtt járunk el, tehát például egy hagyatéki eljárásban adott meghatalmazás során. Elméletileg lehetőség lenne földhivatali ügyekben is alkalmazni az elektronikus megoldásokat, de ez még nagyon ritkán fordul elő a gyakorlatban.

Hogyan segíthetnek az elektronikus lehetőségek az iratok hitelesítése során?

Mindenki, aki rendelkezik ügyfélkapuval, hozzáfér egy elektronikus aláírás-hitelesítő rendszerhez, melynek konkrét használatáról már ebben a cikkemben írtam. Az aláírás hitelesítésével kihagyható a dokumentumok kinyomtatása, kézzel történő aláírása és postázása, így az olyan eljárásokban, ahol van lehetőség teljesen elektronikus ügyintézésre kiválthatja a papír alapú iratküldést, meggyorsítja és költséghatékonnyá teszi az eljárást.

elektronikus aláírás-hitelesítő rendszer
AVDH – elektronikus aláírás-hitelesítő rendszer

Amennyiben a távellenjegyzést egyéb ügyvédi szolgáltatással kapcsolatban alkalmazom, annak díját az adott ügyre vonatkozóan adott árajánlat tartalmazza, illetve amennyiben a megbízás csak kifejezetten egy aláírás hitelesítésére szól (például egy adásvételi szerződés során történő képviseletre szóló meghatalmazás) arra az eljáráshoz szükséges munkaidő figyelembevételével egyedi árajánlatot adok.

A távellenjegyzés díjszabása

A távellenjegyzés alapdíja: 30.000 Ft

Az alapdíj az adott dokumentum bonyolultságára és terjedelmére tekintettel a dokumentum szerkesztésére fordított idő és ügyérték alapján, az erre felszámított ügyvédi munkadíjhoz igazodva változhat.

Amennyiben a távellenjegyzésre egyéb, külön megállapodás szerinti megbízáshoz kapcsolódóan kerül sor, annak díját tartalmazza az adott okiratra adott árajánlat.

Ha felkeltettem a figyelmét, és segítségére lehetek a távellenjegyzéssel kombinált ügyvédi szolgáltatásaimmal, várom jelentkezését. Kérje egyedi árajánlatomat a távellenjegyzéssel érintett ügy leírásával!

TÁVELLENJEGYZÉSI KÉRELEM

ÁLLOK RENDELKEZÉSÉRE

KONZULTÁCIÓ

Konzultációt kezdeményezhet.

ÜZENET

Visszajelzést küldhet az oldalról.

E-MAIL

Hagyományos e-mailt is küldhet.

VÉLEMÉNY

Fontos az ügyfelek véleménye.

Ezt a honlapot dr. Rozgonyi Anna Júlia, a Budapesti Ügyvédi Kamarába 19366 lajstromszámmal bejegyzett, és 36067882 kamarai azonosító számon nyilvántartott ügyvéd tartja fenn, az ügyvédekre vonatkozó jogszabályok és belső szabályzatok szerint, melyek az ügyféljogokra vonatkozó tájékoztatással együtt a Magyar Ügyvédi Kamara honlapján találhatók. Az ügyvédi honlap tartalmára és megjelenésére vonatkozó rendelkezéseket a Magyar Ügyvédi Kamara által megalkotott, az ügyvédi hivatás etikai szabályairól és elvárásairól szóló szabályzat tartalmazza.